Phylax’ prestaties en klanttevredenheid

2016 was een zeer druk jaar voor Phylax. We hebben hard gewerkt om goed te presteren voor onze klanten, hen tevreden te maken en hun IT-problemen zo snel mogelijk te verhelpen. In dit overzicht blikken we terug op de prestaties van Phylax ICT in 2016. Hoe hebben onze klanten ons beoordeeld? Hoe snel hebben we problemen opgelost? Welke storingen kwamen het vaakst voor?

Beoordeling over 2016

Na ieder jaar kijken wij terug op onze prestaties. De resultaten van de evaluatie delen we met u: u mag best zien hoe wij gepresteerd hebben. Daar zijn we heel transparant in.

In 2016 hebben we 9.633 tickets afgehandeld. We kregen daarvoor een gemiddeld rapportcijfer van 8,3. Daar zijn we trots op!

Onze helpdesk prestaties in 2016:

- 99,4% binnen responstijd
- 97,4% binnen oplostijd
- 100% Urgente meldingen binnen half uur responstijd

bron: Kengetallen Phylax ICT 2016

 

Soort meldingen

Ook hebben we gekeken naar de onderwerpen van de meldingen die we binnen kregen. Zoals de afgelopen jaren al is gebleken blijft het aantal werkzaamheden aan de servers veruit de grootste. De top 10 is in vergelijking met de afgelopen jaren niet echt wezenlijk veranderd.

De storing top 10:

Storings item

Aantal       

%

Totaal

9633

100%

Server

2221

23%

Back-up

793

8%

Applicatie

700

7%

Laptop

529

5%

Active directory/rechten

528

5%

Groupware

510

5%

Desktop

349

4%

Infrastructuur

320

3%

Hosted telefonie

292

3%

Printer

252

3%

 

Beoordeling door onze klanten

Naast het snel oplossen van problemen, vinden wij het van groot belang dat onze klanten tevreden zijn met de manier waarop we problemen oplossen. Daarom vragen we onze klanten om een beoordeling van onze werkzaamheden.

Er zijn in 2016 (tot 30 december 2016) in totaal 1.254 beoordelingen geweest. Het aantal beoordelingen is ten opzichte van 2015 met ongeveer 25% gestegen (1004 versus 1254). De beoordelingen waren als volgt:

Beoordeling  

Aantal  

Deel

Uitstekend

685

55%

Goed

516

41%

Matig

27

2%

Slecht

26

2%

                  

Kortom: 96% van onze klanten heeft ons een beoordeling van goed of uitstekend gegeven. Ook daar zijn we trots op!

 

Verbetering van onze dienstverlening

Dat we trots zijn op onze prestaties in 2016, betekent niet dat we onszelf niet willen verbeteren in 2017. We willen in het komende jaar minimaal dezelfde scores halen.

We hebben daarom goede voornemens:

- We willen fitter gaan leven: een gezonde geest in een gezond lichaam. Zo kunnen we ‘nog harder lopen’ voor onze klanten

- We willen nog harder gaan studeren. Door nog meer kennis op te doen, willen we de tickets nog sneller oplossen.


Hebt u tips of verbeterpunten voor ons? Wilt u ons laten weten wat u vindt van onze dienstverlening? Wij horen graag uw mening!

We stellen het zeer op prijs als u contact opneemt met Edwin Bouwens via 088- 0072123 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Alvast vriendelijk bedankt!

 

Misschien vindt u dit ook interessant om te lezen?

Hoe kan ik volgen hoe mijn documenten worden gebruikt?
Hoe kan ik smartphone foto’s bewerken en bewaren als PDF-document?

Hoe kan ik mijn presentatie bedienen met een smartphone?

Hoe maak ik eenvoudig video presentaties?
Hoe kan ik geïntegreerd versiebeheer gebruiken in SharePoint?
Hoe kan ik efficiënter werken aan de telefoon?
Hoe kan ik efficiënter werken met e-mail?

SaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSave

Phylax ICT Nieuwsbrief

Schrijf je nu in

voor onze twee maandelijkse Phylax nieuwsbrief


Online IT Audit

IT audit

Krijg inzicht in uw ICT opties