6 tips voor productiever werken met Office 2016

Office 2016Met de komst van Office 2016 en Office 365 is er een aantal handige functies toegevoegd. Deze functies maken het werken niet alleen prettiger, maar kunnen ook uw productiviteit verhogen. De beste tips delen we met u in dit artikel.

Microsoft Office 2016 voor Windows werd gelanceerd op 22 september 2015. Een week eerder, op 15 september 2015, werd Microsoft Office 2016 voor Mac OS X gelanceerd. Het is compatibel met Windows 7 (SP1), Windows 8, Windows 8.1 en Windows 10.

Beter (samen)werken

Microsoft noemt zelf als grote voordelen dat u sneller kunt werken en beter kunt samenwerken met Office 2016: “Werk het beste met de Office 2016-apps. Met de nieuwe functies kunt u dingen snel gedaan krijgen en in minder stappen. Maak eenvoudig documenten met anderen en neem uw bestanden overal mee naartoe.”

Mobiel werken

Zelf vinden wij het erg slim dat Microsoft met deze versie inspeelt op het feit dat mensen steeds meer mobiel werken. Net zoals Windows 10, is Office 2016 helemaal opnieuw ontworpen met mobiele gebruikers en de cloud in het achterhoofd en dat merk je.

In een artikel op het Microsoft blog vonden we zes tips die we zo nuttig vonden, dat we ze willen delen. Ook de korte video’s met uitleg zijn afkomstig van het Microsoft blog.

Drie tips voor Office 2016

Eenvoudig samenwerken via Groepen met Outlook 2016 en Office 365

Met Groepen kunt u een centrale groep aanmaken om heel praktisch met elkaar te kunnen samenwerken. Ook kunt u eenvoudig zaken met elkaar delen, zoals een agenda, e-mail, notities en documenten. In deze video legt Hans van der Meer het aan u uit.

Automatisch e-mail ordenen met Clutter in Outlook 2016 en Office 365

Niet alle e-mail is belangrijk. Outlook 2016 is zo slim, dat hij zelf onbelangrijke mails (clutter) voor je apart zet. Dit gebeurt via machine learning. Op deze manier kunt u e-mails die niet belangrijk zijn wel bewaren, maar toch uit uw inbox verwijderen.

Bijlage toevoegen op nieuwe manier met Outlook 2016

Wanneer u een document per e-mail met iemand wilt delen, is het soms even zoeken naar de juiste plaats waar u het had opgeslagen. Outlook 2016 heeft het nieuwe functie die dit een stuk eenvoudiger en sneller maakt. Als u een bijlage wilt toevoegen, laat Outlook 2016 direct de meest recente documenten zien. Grote kans dat uw document hier bij staat.

Microsoft Office 2016Drie tips voor Office Add-ins

Veel mensen kennen Add-ins voor Office nog niet. Het mooie is dat ontwikkelaars zelf add-ins kunnen maken, die naadloos aansluiten op Office 2016. Hieronder drie add-in tips.

Outlook 2013 en 2016 uitbreiden via de Office add-in voor Sjablonen

Een sjabloon is een standaard antwoord dat u kunt opslaan in Outlook 2016. Zo’n sjabloon kunt u later eenvoudig gebruiken in uw communicatie. Zo kunt u veel voorkomende handelingen automatiseren. Dat scheelt tijd en moeite!

Landkaart toevoegen aan Excel 2013 en 2016

Een andere nieuwe mogelijkheid is dat u eenvoudig een landkaart kunt toevoegen aan Excel. Vervolgens kunt u bijvoorbeeld waardes toevoegen aan een aantal steden, die direct zichtbaar worden op de landkaart..

WikiPedia add-in voor snel informatie invoegen

Met deze add-in kunt u eenvoudig zaken uit Wikipedia in Word 2013 en 2016 plaatsen.

Wat kost het?

Gebruikers van Office 365 krijgen automatische een upgrade naar Office 2016. Een beperkte versie van Office 2016 is gratis voor consumenten die het pakket gebruiken op smartphones en kleine tablets. De ‘Office Home & Student 2016’-versie kost waarschijnlijk ongeveer 140 euro.

Hier op de Microsoft site leest u meer over de vernieuwingen.

Natuurlijk adviseren wij u graag over het gebruik van Office 2016, Outlook 2016 en andere Microsoft producten. U kunt altijd bij ons terecht  voor actuele informatie en een persoonlijk advies. Neem vrijblijvend contact op met Edwin Bouwens via 088- 0072123 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of met Martijn Frank via 088- 0072128 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

 

Ook interessant voor u:
Gratis Office apps voor smartphone en tablet
Hoe kan ik efficiënter werken met e-mail?
Twee inhoudsopgaven in één Word-document
Wat u moet weten over Windows 10

Meer nieuwsberichten lezen

Phylax ICT Nieuwsbrief

Schrijf je nu in

voor onze twee maandelijkse Phylax nieuwsbrief


Online IT Audit

IT audit

Krijg inzicht in uw ICT opties