Case: mobiele telefonie goed geregeld

Yellowtail heeft na de vaste telefonie, nu ook haar mobiele telefonie ondergebracht bij Phylax ICT. De oplossing die Phylax adviseerde, biedt vele voordelen, die we graag met u delen in deze case.

Yellowtail biedt consulting en softwareontwikkeling voor de financiële wereld, overheid en retailsector. Zij bedenken, ontwikkelen en implementeren innovatieve concepten bij hun klanten. In twaalf jaar tijd is het team van Yellowtail gegroeid tot ruim 40 personen, die steeds meer op de weg zitten om bij hun klanten oplossingen te adviseren. Mobiele telefonie is daarom erg belangrijk voor Yellowtail.

Voorheen regelden de werknemers van Yellowtail zelf hun eigen mobiele abonnement. De kosten voor het mobiel bellen werden vergoed vanuit de onkostenregeling. Nadat de onkostenregeling is omgezet naar een werkkostenregeling, mochten deze telefoniekosten niet meer vergoed worden. Yellowtail klopte voor een oplossing aan bij Phylax ICT, waar zij hun vaste telefonie al eerder hadden ondergebracht.

Yellowtail




Alles in één bundel

Phylax adviseerde Yellowtail om met alle mobiele abonnementen over te stappen naar één mobiele oplossing. Binnen die oplossing hebben alle werknemers nu hetzelfde abonnement, namelijk Zakelijk mobiel onbeperkt met 10GB data via het netwerk van KPN. De data zit in één bedrijfsbundel. En dat levert voordelen op.

Omdat alle werknemers hetzelfde abonnement hebben, wordt de data één bedrijfsbundel. De naam zegt het al: de totale datavoorraad is bij elkaar opgeteld en beschikbaar voor alle gebruikers samen. Stel dat één gebruiker 11GB gebruikt en een collega maakt maar 9GB op, dan is dit in totaal 20GB en zijn hiervoor geen extra kosten. De datavoorraad wordt zo beter verdeeld over alle medewerkers.

Centralisatie maakt efficiënter

Een ander voordeel is de overzichtelijkheid: via de Phylax portal kan Yellowtail nu het gebruik per werknemer inzien. Tevens kan een gebruiker geblokkeerd worden, mocht dat nodig zijn.

Het voordeel voor de werknemers is, dat zij nu hun rekeningen niet meer hoeven te declareren. Dat scheelt veel administratieve rompslomp. Ook het beheer van de abonnementen, zoals tijdig opzeggen of verlengen, wordt nu centraal en dus efficiënter georganiseerd.

telefonie

Buitenland op afroep

Ook voor bellen in het buitenland wist Phylax een goede oplossing: voor alle gebruikers is Bellen EU 100 minuten á € 5,00 en Data EU 100Mb á € 5,00 geactiveerd. Pas wanneer een gebruiker daadwerkelijk de EU-belminuten of -data gebruikt, wordt dit doorbelast aan Yellowtail.

VaMo

Yellowtail heeft er voor gekozen om de mobiele abonnementen niet te koppelen aan de hosted telefooncentrale. Op het moment dat Yellowtail aangeeft deze vast-mobiel integratie (VaMo) wél te willen, dan is dit eenvoudig aan te passen.

Ontzorging door Phylax

Albert Stam, product manager bij Yellowtail: “Wij zijn erg tevreden met de oplossing die Phylax ons adviseerde. Naast het advies en de realisatie ontzorgen zij ons ook door de support, administratie en de facturering op zich te nemen. Een complete, centrale oplossing waarbij onze medewerkers flexibel blijven in het benodigde verbruik en met hun eigen favoriete toestel.”

Steeds vaker brengen onze klanten meerdere ICT-diensten onder bij Phylax. Alles onderbrengen bij één ICT-partner biedt veel voordelen. Doordat wij het hele palet kunnen overzien, kunnen we verschillende diensten naadloos op elkaar laten aansluiten: vast en mobiel integreren en dat laten aansluiten op de verdere IT-infrastructuur, eventueel aangevuld met cloud diensten.

Daarnaast biedt het hebben van één ICT-partner veel gemak: het liefst ontzorgen wij onze klanten volledig. We verzorgen graag de gehele werkplekomgeving voor u.

Meer weten over de dienstverlening van Phylax? Martijn Frank vertelt u hier graag meer over. Bijvoorbeeld over telefonie oplossingen die ervoor zorgen dat uw medewerkers optimaal bereikbaar zijn. Neemt u gerust contact met hem op via 088 00 72 128 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

 

Wellicht ook interessant om te lezen:

Hoe kan ik efficiënter werken aan de telefoon?

Mobile Device Management

Veilig werken met smartphones en tablets

 

 

 

Phylax ICT Nieuwsbrief

Schrijf je nu in

voor onze twee maandelijkse Phylax nieuwsbrief