Case: Uitwijk as a service

Interflon is een wereldwijde speler in smeermiddelen. Deze smeermiddelen worden ontwikkeld en gemaakt in Roosendaal. Voor Interflon zou het een ramp zijn als die locatie getroffen wordt door een calamiteit. Hun wens was om in geval van calamiteit de ICT binnen 24 uur weer operationeel te hebben. Met die wens klopten zij aan bij Phylax ICT.

Een brand, waterschade, diefstal van computers of een blikseminslag: het is de grote nachtmerrie van Interflon en van vele andere bedrijven. U kunt uw bedrijf nog zo goed beschermen, toch zit een ongeluk in een klein hoekje. Want ook bijvoorbeeld een brand bij uw buurman kan voor uw bedrijf desastreuze gevolgen hebben. Continuïteit is van groot belang: bedenk eens wat de gevolgen zijn als uw bedrijf een aantal dagen niet operationeel is?

Een brandverzekering dekt de schade van uw inventaris, maar niet van uw data. Bovendien zijn veel bedrijven erg afhankelijk van hun data: zonder data komen alle bedrijfsprocessen stil te liggen. In het verleden heeft dat regelmatig geleid tot een faillissement van het getroffen bedrijf.

Interflon UaaS

Interflon wilde zekerheid en continuïteit waarborgen. Daarom klopte dit internationaal opererende bedrijf in smeermiddelen aan bij Phylax ICT.

Ons advies

Phylax adviseerde Interflon de Uitwijk as a Service (UaaS) dienst. Backups van het serverpark van Interflon worden gerepliceerd en opgeslagen in een datacentrum in Amsterdam. Hier wordt steeds de laatste back-up bewaard. Mocht zich een calamiteit voordoen, dan kunnen de servers van Interflon opgestart worden op het virtuele platform van de provider. Vanaf dit platform kan vervolgens verder gewerkt worden.

Het resultaat

Deze IT-oplossing voldoet aan de eisen van Interflon:

  • Interflon heeft een volwaardige ICT-omgeving op een high availability platform inclusief backups
  • Na een calamiteit kan de ICT binnen 24 uur weer operationeel zijn.

Interflon is erg tevreden met de oplossing die Phylax bood. Het geeft een veilig gevoel om voorbereid te zijn op mogelijke problemen. Bijkomend voordeel is dat Interflon nu helemaal geen tape of losse media back-up meer nodig heeft, waardoor op de lokale back-up wordt bespaard.

Phylax ICT test de UaaS-dienst twee maal per jaar, om nog meer zekerheid te kunnen bieden. We hopen natuurlijk dat Interflon nooit gebruik hoeft te maken van de backups.

Lees meer cases

Phylax ICT Nieuwsbrief

Schrijf je nu in

voor onze twee maandelijkse Phylax nieuwsbrief