Case: De voordelen van Hosted Telefonie

Hosted Telefonie heeft hosted telefonieveel voordelen ten opzichte van traditionele telefonie met een vaste telefooncentrale. Lagere kosten, hogere betrouwbaarheid en meer gebruiksgemak zijn er maar een paar. Phylax ICT raadt daarom steeds vaker Hosted telefonie aan. Aan de hand van deze case leggen we uit waarom.

Bij hosted telefonie, ook wel hosted VoIP genoemd, wordt geen gebruik gemaakt van een vaste telefooncentrale die op een fysieke locatie staat, maar gaat alles via de cloud. Spraak wordt via het internet of een ander IP-datanetwerk getransporteerd: Voice over IP.

Stichting de Tussenvoorziening omvat een aantal verschillende welzijnsvoorzieningen. De recepties van deze voorzieningen, waar de meeste telefoontjes binnenkomen, zijn op twaalf verschillende locaties gelegen. Op iedere locatie heeft men verschillende eisen en wensen op het gebied van telefonie. Bovendien had iedere locatie verschillende telefonie-apparatuur en inmiddels was het onduidelijk geworden hoeveel telefoonlijnen er waren. Een mooie uitdaging dus.

Het advies van Phylax ICT

Onlangs is deze stichting met al haar locaties overgestapt naar een Phylax hosted telefonie oplossing. Sommige locaties hebben alleen de basisfunctionaliteit, anderen hebben gekozen voor uitgebreidere functies zoals telefonische spreekuren op aparte nummers met individuele wachtrijen.

Dit project is gefaseerd uitgevoerd gedurende twee jaar. In die tijd zijn de locaties van de stichting geen moment onbereikbaar geweest. Alle bestaande telefoonnummers zijn behouden gebleven. 

Kenmerken van de oplossing die wij adviseerden:

  • Directe doorkiesnummers voor alle medewerkers
  • Flexplekken met inlog functionaliteit telefonie
  • Software op PC om nummers te kiezen en beschikbaarheid van collega’s te kunnen inzien
  • Recepties werken met receptie software

De grote pluspunten:

  • Eén technologie voor alle locaties en gebruikers
  • Integratie ICT en telefonie
  • Recepties kunnen elkaars wachtrijen overnemen met receptie software
  • Onderling bellen tussen locaties is gratis
  • Flexibele kosten structuur: betalen per gebruiker en alleen voor de functionaliteit die wordt gebruikt
  • Overall inzage in belkosten.

Nog meer voordelen

Aanschaf en onderhoud van hosted telefonie is aanzienlijk goedkoper dan bij een traditionele telefooncentrale. Wij besparen voor onze klanten gemiddeld 30-40 procent ten opzichte van traditionele telefonie. Bovendien bent u met hosted telefonie beter bereikbaar en zijn de telefoonnummers niet meer locatie-afhankelijk. Op iedere locatie met een internetverbinding kunt u voortaan bellen, dus ook vanaf huis. Dit past perfect bij Het Nieuwe Werken. Ook smartphones kunnen aan de centrale gekoppeld worden, zodat u mobiel kunt bellen via het zakelijke nummer. En bij calamiteiten op kantoor, zoals brand, draait de telefooncentrale gewoon door.

Kortom: genoeg redenen om steeds meer bedrijven een hosted telefonie oplossing te adviseren. Wij vinden dit perfect passen bij Het Betere Werken. Wilt u weten of dit ook past bij uw wensen en eisen? Neem dan vrijblijvend contact op met Martijn Frank via 088- 0072128 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Meer nieuwsberichten

Phylax ICT Nieuwsbrief

Schrijf je nu in

voor onze twee maandelijkse Phylax nieuwsbrief