Case: de private cloud oplossing

Sauflon is een wereldwijde fabrikant van contactlenzen en vloeistoffen. In hun oude IT-omgeving hadden ze te maken met grote terugkerende investeringen. De medewerkers wilden 'gewoon' altijd en overal kunnen doorwerken. Voor de directie was met name de veiligheid een verbeterpunt: het risico van uitval van een kantoorlocatie moest uitgesloten worden. Daarom vroeg Sauflon Phylax ICT om advies.

Ons advies

Phylax ICT ging op zoek naar eenprivate cloud oplossing die optimaal past bij de behoeften, maar zeker ook bij de werkprocessen van Sauflon. We adviseerden over te stappen van een lokale IT-omgeving naar een private cloud oplossing, ook wel IaaS genoemd: Infrastructure as a Service. Als Groupware oplossing adviseerden ze Exchange Online van Microsoft.

De IaaS-oplossing betekent dat Sauflon server- en opslagcapaciteit huurt van Phylax ICT. Deze opslagcapaciteit wordt aangeboden vanuit ons datacentrum in de vorm van virtuele servers. Per virtuele server wordt een specifieke capaciteit toegewezen bestaande uit processorkracht, geheugen en dataopslag.

De Sauflon servers draaien in ons datacentrum op een virtueel platform afgescheiden van andere klanten. Ze zijn gekoppeld via een privé-verbinding en de internetconnectie loopt via het datacentrum. Gebruikers werken via een terminal server.

Deze oplossing heeft als grote voordeel dat Sauflon geen nieuwe serveromgeving heeft gekocht en ook niet steeds opnieuw moet investeren in de eigen omgeving. Met het geheel van IaaS, IP-VPN verbindingen en de inrichting ervan, heeft Sauflon een kwalitatief hoogwaardige en veilige centrale IT-omgeving, die vergelijkbaar is met een enterprise network.

Deze IT-oplossing voldoet aan de eisen van Sauflon:

  • Schaalbare ICT-omgeving (en kosten), zowel up- als downgraden mogelijk;
  • Hoogste uptime zekerheid en garanties;
  • Uitstekende performance en beveiliging;
  • De gebruikers hebben de beschikking over de nieuwste versies van Office en Exchange.

Het resultaat

Sauflon heeft nu een hoogwaardige oplossing, die meer biedt dan dat ze op eigen locatie konden krijgen. Ze hebben een uptime garantie van 99,98%! Het systeem draait naar grote tevredenheid.

Jan Notenboom van Sauflon: “Het belangrijkste is de grote zekerheid en flexibiliteit die deze oplossing ons biedt. Wanneer we extra capaciteit nodig hebben, is dat binnen een dag geregeld. En als we minder nodig hebben, geldt hetzelfde. Verder is er altijd een optimale back-up aanwezig die grote problemen voorkomt, wanneer er brand zou zijn of onze server zou worden gestolen. Dat geeft een veilig gevoel. Bovendien zijn we altijd up-to-date qua programmatuur.”

Notenboom is erg tevreden over de samenwerking met Phylax ICT: “Het is goed om te weten dat ze altijd stand-by zijn. Als we het noodnummer bellen, is een probleem heel snel opgelost. De implementatie ging boven verwachting. Het systeem draaide al snel en binnen een maand was het al helemaal zoals we het wilden hebben. Wij zijn een erg tevreden klant!”

Het betere werken

Dit is wat Phylax ICT wil bereiken voor haar klanten. We werken aan ICT en telecom oplossingen die mensen gelukkiger maken. Vaak worden zij daar ook nog eens productiever van: wij noemen dat 'Het betere werken'.

We delen onze kennis graag. Daarom zullen we hier regelmatig een case beschrijven. Laat u inspireren!

Phylax ICT Nieuwsbrief

Schrijf je nu in

voor onze twee maandelijkse Phylax nieuwsbrief